Proofreader - Engineering support

November 29 2022
Industries Architecture, Engineering and related
Categories Support, Assistance,
Quebec, QC

Travailler chez BBA… c’est faire partie d’une équipe de gens de talent qui ont la passion de réussir et la volonté de se dépasser pour offrir le meilleur à leurs clients.


Reconnue pour son expérience terrain et son expertise technique de haut niveau, BBA offre depuis 40 ans une gamme complète de services de génie-conseil, allant de la réalisation d’études à la mise en service et au soutien à l’exploitation. Notre firme s’appuie sur un réseau de bureaux pancanadien pour réaliser des mandats à l’échelle locale, nationale et internationale.

Chez BBA, vous trouverez une ambiance de travail stimulante et conviviale. Nous misons sur la complémentarité des talents de nos équipes et offrons à nos employés un environnement propice à leur épanouissement professionnel.

BBA est un Employeur de choix au Canada selon Kincentric et fait partie du prestigieux Club Platine des Sociétés les mieux gérées qui réunit les lauréats qui ont conservé leur titre pendant plus de six années consécutives. Le fait que BBA figure à ces palmarès témoigne avec éloquence de la rigueur de nos pratiques et des relations uniques que nous entretenons avec nos employés et clients.

Pour en apprendre davantage au sujet de BBA, suivez-nous sur LinkedIn et joignez les réseaux de nos spécialistes en attraction de talents.

Titre du poste : Proofreader - Engineering support

Type de poste : Regular

Lieu de travail : Quebec City

Your future role on our team

As a Proofreader - Engineering support, about 70% of your tasks will include working closely with our engineers and technicians, and proofreading and revising technical documents.

With us, you’ll get the opportunity to:

  • Revise and ensure the linguistic quality of documents such as specifications, estimates, reports and proposals, and ensure the accuracy of cost tables.
  • Collaborate effectively with writers to:
  • Gather and complete the information necessary to prepare project documents
  • Improve text structure and content understanding, like pointing out ambiguities in certain passages.
  • Format various documents based on established templates and standards.
  • Occasionally help with administrative office management (like replacing the receptionist).

About 30% of your tasks will be related to managing the Québec City office operations. Working closely with the office director and employees, you’ll perform the following:

  • Support the office director in implementing and monitoring various office initiatives: employee engagement, OHS, environment, communications, etc.
  • Receive office management requests from employees and, where necessary, refer them to the appropriate resource
  • Receive and send mail.
  • Manage stationery, photocopies, office equipment, supplies, etc.
  • Coordinate office access and required services with the building owner.
  • Greet visitors.


Do your qualities and values match our corporate culture?

  • Results-driven
  • Thirst to learn and excel
  • Willingness to work together while having fun
  • Sense of equity and inclusion
  • Constantly seeking sustainable and agile solutions
  • Ability to see beyond established standards

Overview of certifications and job requirements

  • DCS or DPS in a relevant field
  • At least five years of experience in a similar position (in a range of fields) or any other combination of relevant education and experience
  • Important asset : Bilingual (English and French), both spoken and written, and excellent ability to revise French and English texts
  • Proficient with MS Word and strong knowledge of MS Excel, Visio, PowerPoint and Adobe (PDF)
  • Ability to work on several files simultaneously
  • Asset: experience in the consulting engineering industry or in any other professional services field

With us, you’ll get many benefits

  • Flexible schedule that combines office presence and telecommuting
  • A caring environment where everyone’s ideas are listened to and there is no perception of hierarchy
  • Growing business with many opportunities
  • Generous pension and insurance plan
  • A collaborative culture among various departments and with our operations clients


BBA s’engage à promouvoir la diversité et l’équité en matière d’emploi. Nous vous remercions de l’intérêt que vous portez à notre firme. Notez que nous ne communiquerons qu’avec les candidats retenus.

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